1. A Szolgáltató adatai
2. Általános szabályok
3. Szerződő fél
4. A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség
5. Lemondási feltételek
6. Árak
7. Fizetés módja, garancia
8. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
9. Háziállatok
10. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség
megszűnése
11. Elhelyezési garancia
12. A vendég betegsége, halála
13. A Szerződő fél jogai
14. A Szerződő fél kötelezettségei
15. A Szerződő fél kártérítési felelőssége
16. A Szolgáltató jogai
17. A Szolgáltató kötelezettsége
18. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
19. Titoktartás
20. Vis maior
21. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
1. A Szolgáltató adatai
Online Vásárlás Kft.
Székhelye: 5520 Szeghalom Bocskai u.15.
Cégjegyzékszám: 04-09-013273
Adószám: 23345962-2-04
EU adószám: HU23345962
2. Általános szabályok
2.1. Jelen “Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató
szálláshelyeinek, és azok szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési
Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését
utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának
megfelelő kondíciókkal.
3. Szerződő fél
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül
adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég
együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak
(továbbiakban Felek).
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából
egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az
együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés
szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik
személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4. A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési
kötelezettség
4.1. A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató
ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem
érkezik konkrét rendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
4.2. A Szerződés a Vendég írásban, vagy szóban leadott foglalásának a Szolgáltató
általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött
Szerződésnek minősül.
Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi
szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.3. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott
időtartamra szól.
4.3.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a
szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött százalékban a szolgáltatás
ellenértékére, amelyek szállodánk esetében: 100%
A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.3.2. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az
esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
4.4. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli
megállapodás szükséges.
5. Lemondási feltételek:
5.1. Lemondási feltételek:
Amennyiben a foglalás lemondásra vagy módosításra kerül, az alábbi kötbérösszegek kerülnek felszámításra:
– 30-15 nappal korábban történő lemondás esetén a lemondott éjszakák szállásdíjának és más megrendelt szolgáltatásoknak a 30%-a,
– 15-4 nappal korábban történő lemondás esetén a lemondott éjszakák szállásdíjának és más megrendelt szolgáltatásoknak az 50%-a,
– 3 vagy kevesebb nappal korábban történő lemondás illetve meg nem jelenés esetén a lemondott/elmaradt éjszakák szállásdíjának és más megrendelt szolgáltatásoknak a 100%-a.
6. Árak
6.1. Az aktuális szobaárak a szállodai szobában, vagy a szálloda portáján kerülnek
kifüggesztésre.
6.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon
változtathatja.
6.3. Az árak közlésekor a Szolgáltató feltünteti, hogy az általa megadott ár
tartalmazza-e a hatályos magyar jogszabályi előírásokban meghatározott mértékű
adókat (ÁFA, IFA) vagy sem.
6.4. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a www.hotelszeghalom.hu
weboldalon kerülnek meghirdetésre.
A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása esetén,
rendezvények foglalása esetén, illetve több mint 5 szoba (csoportos) foglalása esetén
a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket, illetve felárat állapíthat
meg.
7. Fizetés módja, garancia
7. Fizetés módja, garancia
7.1. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére
legkésőbb az igénybevételt követően, a szállodából történő távozást megelőzően tart
igényt, de egyedi megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is.
7.2. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték
kiegyenlítésének garantálására;
a) kérhet hitelkártya garanciát, amelynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértéke a hitelkártyán zárolásra kerül,
b) kérheti előleg megfizetését a részvételi díj egy részére vagy annak teljes összegére
7.3. A Szerződő fél számláját az alábbi valutákban egyenlítheti ki:
Magyarország: A számla a magyarországi adószabályoknak megfelelően
forintban kerül kiállításra. A szolgáltatások ára Euróban a vendég
érkezésének napján a Szolgáltató által rögzített napi árfolyamon kerülhet
átszámításra.
Készpénzes fizetés lehetséges valutái: HUF, EUR.. A Szolgáltató a készpénzes fizetésen
kívül elfogad előzetes banki átutalást és az alábbi hitelkártyákat is: Visa,
EC/MC, MAESTRO.
7.4. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet terheli.
7.5. A Szolgáltató a számlát elektronikusan állítja ki, a számla a Vendég által a
regisztrációs lapon megadott email címre kerül megküldésre, amennyiben így kéri.
8. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
8.1.A Vendég a szállodai szobát a szálloda által megjelölt időpontban foglalhatja el az
érkezés napján (Checkin 14 órától) illetve a közzétett időpontig köteles elhagyni az utazás
napján (Check out 10 óráig).
8.2. Ha a Vendég a szobát az érkezés napján délután 2 óra előtt
kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka felszámításra kerül.
9. Háziállatok
9.1. A Szolgáltató szálláshelyére háziállat bevihető, a szállodai szobában a
Vendég felügyeletével tartható. A közös helyiségeket a szobák megközelítésére
használhatják, egyéb helységek (reggeliző helyiség, wellness stb.) azonban a háziállattal nem
látogathatók.
9.2. A Vendég teljes körűen felelős a háziállat által okozott károkért.
9.3. Vakvezető kutyák megengedettek.
9.4. Szállodánkban a háziállatokért külön díj kerül felszámításra, melynek összege a www.hotelszeghalom.hu oldalon megtalálható.
10. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség
megszűnése
10.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó Szerződést azonnali
hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát,
illetve a létesítményt
b) a Vendég a szálláshely biztonsági előírásait, házirendjét nem tartja be, annak
alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása
alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
c) a Vendég fertőző betegségben szenved, vagy nem tartja be a járványhelyzetben a
jogszabályok, vagy a Szolgáltató által bevezetett védelmi intézkedéseket
d) a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési
kötelezettségét a meghatározott időpontig
10.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés “vis maior” okokból nem teljesül, a
szerződés megszűnik.
11. Elhelyezési garancia
11.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját
hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani,
akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
11.2. A Szolgáltató köteles:
a) a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott
kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon
vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő
szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli
b) térítésmentesen telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely
változásának közlésére
c) ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő
szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez
11.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz,
illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta,
utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.
11.4. A Szolgáltató a járványhelyzet miatt a szállodát a kereslethez igazodóan, rugalmasan üzemelteti. A Szolgáltató a szállodában üzemszünetet rendelhet
el, de tekintettel a helyzet folyamatos változására, fenntartja a jogot arra, hogy a
szállodát újranyissa, vagy a már megnyitott szállodát a vírushelyzet alakulása
függvényében visszazárja. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy minden
általa visszaigazolt foglalás esetében a 11.2. pontban foglaltak szerint jár el,
amennyiben a Szerződésben szereplő szolgáltatások a jelen pont szerinti üzemszünet
miatt nem biztosíthatók.
A Szolgáltató minden olyan esetben, amikor a szállodába beérkezett és általa
visszaigazolt foglalást a szállodában nem tudja nyújtani, legkésőbb az érkezés
napját 5 nappal megelőzően e-mailben, és ha a vendég a telefonszámát
rendelkezésre bocsátotta, akkor legkésőbb az érkezés napját 4 nappal megelőzően
telefonon is megkísérli felvenni a vendéggel a kapcsolatot. A vendég a Szolgáltató
által felajánlott másik szállodát nem köteles elfogadni és a foglalástól minden további
jogkövetkezmény nélkül elállhat.
A szolgáltatás feltétele, hogy a hatályos kormányzati intézkedések a szállodai
szolgáltatás nyújtását lehetővé teszik.
12. A vendég betegsége, halála
12.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég
megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi
segítséget ajánl fel.
12.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart
igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az
esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett
szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések,
berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
12.3. Amennyiben a vendég részére a hatóság házi karantént rendel el, úgy köteles a
Szolgáltató részére a foglalás esetleges meghosszabbításával kapcsolatos
szolgáltatási díjat megfizetni.
13. A Szerződő fél jogai
13.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a
szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek
beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek
hatálya alá.
13.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen
időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett)
panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
13.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően
megszűnik.
14. A Szerződő fél kötelezettségei
14.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a
Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
14.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.
14.3. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a szálloda vendéglátó egységébe, és a wellnessre sem.
15. A Szerződő fél kártérítési felelőssége
A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy
harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más
személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a
károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
16. A Szolgáltató jogai
Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben
megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére
vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására
zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a
szállodába magával vitt.
17. A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles:
a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes
előírások, szolgáltatás sztenderdek szerint teljesíteni
b) a vendég írásos panaszát kivizsgálni, és a probléma kezeléséhez szükséges
lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.
18. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
18.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a
létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
18.1.1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a
Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt
következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
18.1.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová a Vendég nem
léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató
felelősséget nem vállal.
18.1.3. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden
szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset
körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv
felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
18.2. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a szállóvendég
vagyontárgyainak elveszése, elpusztulása vagy megsérülése folytán szenved el,
abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre
rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan
alkalmazottjának adott át, akit vagyontárgyainak átvételére jogosultnak tarthatott.
18.2.1. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor
felelős, ha azt megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be,
amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a
bizonyítás a Vendéget terheli.
18.3. A kártérítés mértéke:
ASzerződés szerinti napi szobaár összegének az ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.. A Szolgáltató gépjárművekért, és az azokban hagyott értéktárgyakért, valamint élőállatokért nem vállal felelősséget.
18.4. Egyedi esetekben a helyi törvények az irányadóak.
19. Titoktartás
A Szolgáltató az Adatkezelési Szabályzatában meghatározottak szerint jár el.
20. Vis maior
Olyan ok, vagy körülmény esetén (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, járvány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis maior), bármely fél mentesül a Szerződésből eredő kötelességének teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
21. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a helyi törvény (Magyar Köztársaság) rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes!